داستان «میگ میگ» برمیگردد به زمانی که یکی از مدیران تیم، نیاز مبرم به خرید اشتراک یکی از پلتفورمهای خارجی پیدا کرده بود. اما طبیعتا، خرید اشتراک به دلیل تحریمهای بینالمللی از داخل ایران امکانپذیر نبود. به همین خاطر او ناچارا به خرید از سایتهای واسطه ایرانی رو آورد. این سایت واسطه معروف ایرانی، تحویل نهایتا 24 ساعته جزو ارزشهایش محسوب میشد اما اکانت را در زمان مقرر تحویل نداد. همین باعث شد که او از پشتیبانی پیگیری کند و در نهایت به نتیجهی خاصی نرسد. بعد از 10 روز کاری اکانت برای او ارسال شد. زمانی که دیگر هیچگونه نیازی به اکانت نداشت.
همین داستان کوتاه باعث شد که جرقه میگ میگ در ذهنش زده شود...
درست است که تحریمهای بینالمللی دست عموم مردم ایران را از خرید اکانت پلتفورمهای خارجی دور نگه داشته است. اما این موضوع دلیل بر این نمیشود که برای خرید یک اکانت ساده چندین روز کاربر ایرانی را منتظر نگه داشت.
ما این روزها به حد کافی دلیل برای عصبانی شدن داریم و نباید خرید یک اکانت که در خارج از کشور به سادگی اتفاق میافتد، برای کاربر ایرانی دردسرساز باشد.
روزهای اول که داشتیم در مورد اسم برند فکر میکردیم، تنها یک ویژگی مد نظرمان بود. آن هم چیزی نبود جز «سرعت». میخواستیم نامی را انتخاب کنیم که بتوانیم نشان دهیم «سرعت و چابکی» مهمترین ارزش ما خواهد بود.