آموزش تغییر لوکیشن یا ریجن در اسپاتیفای

Saturday، ۴ Shahrivar ۱۴۰۲

امروزه با توجه به افزایش علاقه کاربران به موسیقی، تعداد افرادی که از سرویس‌های استریم موسیقی استفاده می‌کنند رو به افزایش است. در این میان بسیاری از کاربران نیاز به تغییر کشور در اسپاتیفای دارند؛ گاهی به دلیل سفر و گاهی هم به دلیل مشکلات ورود به حساب و عدم تطابق IP. زمانی که شما از اپلیکیشن اسپاتیفای استفاده می‌کنید، برنامه به طور پیش‌فرض با توجه به IP شما یک کشور (ریجن) مشخص می‌کند. هنگامی که از کشور خارج شوید، چه برای نقل مکان دائمی چه هنگام سفر چند روزه، IP شما تغییر می‌کند و برای استفاده از اسپاتیفای باید ریجن یا کشور خود را با توجه به کشور مورد نظر تغییر دهید تا بتوانید از امکانات اسپاتیفای استفاده کنید. در این مقاله به روش تغییر ریجن می‌پردازیم. اگر قصد خرید اکانت اسپاتیفای در سریع‌ترین زمان ممکن و با قیمت مناسب را دارید، توصیه می‌کنیم نگاهی به صفحه خرید اکانت اسپاتیفای میگ میگ بزنید.

اسپاتیفای چیست؟

اجازه دهید قبل از آنکه به چگونگی تغییر ریجن بپردازیم کمی با ماهیت اسپاتیفای آشنا شویم. اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی است که کاربران می‌توانند به صورت رایگان و پولی از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنند. اسپاتیفای آرشیوی کامل از میلیون‌ها موسیقی و پادکست به زبان‌های مختلف دنیا دارد. این سرویس علاوه بر داشتن آرشیو کامل، امکانات دیگری برای کاربران خود فراهم کرده است‌. کاربران با خریداری اکانت پرمیوم می‌توانند از تمام امکانات این اپلیکیشن بدون محدودیت استفاده کنند. برخی از امکاناتی که با خرید اشتراک پرمیوم برای کاربر فعال می‌شوند عبارتند‌ از:

● حذف تبلیغات بین آهنگ‌ها

● قابلیت دانلود و پخش آفلاین موسیقی

● امکان رد کردن نامحدود آهنگ‌ها و برگشتن به آهنگ قبلی

● کیفیت صدای عالی

● و برخی ویژگی‌های دیگر.

برای اطلاعات بیشتر راجع به اسپاتیفای می‌توانید مقاله اسپاتیفای چیست را بخوانید.

تغییر لوکیشن اسپاتیفای برای کاربران اکانت‌های رایگان

اگر از نسخه رایگان اسپاتیفای استفاده می‌کنید، برای رفع محدودیت‌های اسپاتیفای هنگام تغییر کشور می‌توانید ریجن اسپاتیفای‌ خود را از طریق تنظیمات اکانت خود تغییر دهید. برای اینکار در سایت اسپاتیفای وارد اکانت خود شوید، سپس روی آیکون آدمک بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. اکانت را انتخاب کرده سپس روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات اکانت خود را تغییر دهید. در قسمت Country or Region کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید و در آخر روی Save Profile کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

تغییر لوکیشن اسپاتیفای برای کاربران اکانت‌های پرمیوم

اگر از کاربران نسخه پرمیوم اسپاتیفای هستید برای تغییر لوکیشن کافی است مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید؛ ابتدا از سایت اسپاتیفای وارد اکانت خود شوید. سپس روی آیکون آدمک بالای صفحه سمت راست کلیک کنید، Account را انتخاب کرده سپس به بخش Account Overview بروید. در صفحه جدید روی Update کلیک کنید تا اسپاتیفای به صورت خودکار مکان شما را تعیین کرده و کشور را تغییر دهد. در مرحله آخر روی گزینه save profile کلیک کنید.

نحوه تغییر زبان در اسپاتیفای

عده‌ای از کاربران بدون تغییر لوکیشن فقط به تغییر زبان اسپاتیفای نیاز دارند تا بتوانند به راحتی از تمام امکانات اسپاتیفای استفاده کنند. برای تغییر زبان ابتدا در اسپاتیفای وارد حساب خود شوید. سپس وارد تنظیمات اپلیکیشن شده روی گزینه Language کلیک کنید.در اینجا زبان به صورت پیش‌فرض انگلیسی انتخاب شده است. می‌توانید زبان مورد نظر خود را پیدا کرده، آن را انتخاب کنید. در آخرین مرحله بعد از انتخاب زبان، اسپاتیفای خود را با کلیک بر روی گزینه Restart app، مجدد راه‌اندازی کنید.

جمع بندی

برای استفاده از تمامی امکانات اسپاتیفای و لذت بردن از موسیقی لازم است تا ریجن اسپاتیفای را با IP دستگاه‌تان تنظیم کنید. تغییر کشور در اسپاتیفای به راحتی انجام می‌شود، همانطور که در این مقاله مفصل راجع به آن صحبت کردیم کافیست از طریق وب‌سایت اسپاتیفای، در قسمت Edit Profile ریجن اکانت خود را با توجه به IP مناسب تغییر دهید.

سوالات پرتکرار درباره ریجن اسپاتیفای

آیا تغییر کشور همان تغییر زبان در اسپاتیفای است؟

خیر، تغییر کشور مربوط به تطابق لوکیشن و IP دستگاه است؛ اما تغییر زبان فقط مربوط به زبان فضای داخلی برنامه است.

بهترین ریجن برای اسپاتیفای کدام کشور است؟

بهترین ریجن برای هر کاربر با توجه به محل سکونت یا کشوری که توسط برنامه تغییر IP به آن متصل است مشخص میشود. برای کاربران ایرانی ریجن ترکیه یا آمریکا بهترین انتخاب است.

آیا استفاده از اسپاتیفای بدون تغییر کشور ایرادی دارد؟

در‌صورتی که لوکیشن شما با IP دستگاهتان مطابقت نداشته باشد، نیاز به تغییر کشور در اسپاتیفای خواهید داشت. در غیر‌اینصورت دسترسی شما مسدود خواهد شد.