اسپاتیفای فمیلی چیست؟ + مزایای اسپاتیفای فمیلی

Sunday، ۲۹ Amordaad ۱۴۰۲

اسپاتیفای (spotify) چیست؟

ابتدا اجازه دهید نرم‌افزار اسپاتیفای را معرفی کنیم. اسپاتیفای (spotify) یک سرویس آنلاین پخش پادکست، موسیقی و ویدئو است که در اکتبر سال 2008 توسط Daniel EK در استکهلم کشور سوئد تاسیس شد و هر روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. نکته قابل توجه درباره اسپاتیفای این است که این سرویس از حقوق مولفین آثار موسیقی حفاظت می‌کند. این اپلیکیشن هم برای مردم و هم برای هنرمندان بسیار مفید است؛ هنرمندان از پخش هر آهنگ خود هزینه دریافت می‌کنند و مردم هم می‌توانند بدون محدودیت و با کیفیت خوب به تمام آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش کنند. اسپاتیفای فقط یک پلیر ساده پخش موسیقی نیست. کاربران می‌توانند با استفاده از فیلتر‌های مختلف مثل نام خواننده، نام اثر یا نام آلبوم، سبک موسیقی و… موسیقی مورد نظر خود را از بین 35 میلیون آهنگ پیدا کنند؛ همچنین با اشتراک در اسپاتیفای امکان ایجاد پلی لیست‌های مختلف، ویرایش آهنگ‌ها و همچنین اشتراک گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را خواهند داشت. پس اگر به دنبال یک برنامه کامل و جامع برای دانلود و پخش آهنگ و پادکست هستید، اسپاتیفای بهترین گزینه برای شماست.

اسپاتیفای یک سرویس Freemium است. Freemium تلفیقی از دو کلمه free و premium است؛ به این معنی که ویژگی‌های اصلی این اپلیکیشن رایگان (همراه با تبلیغات) هستند و برخی ویژگی‌های تکمیلی مثل دانلود موسیقی آفلاین از طریق اشتراک ماهانه یا سالانه برای کاربر فعال می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ، تلفن همراه هوشمند و به طور کلی همۀ دستگاه‌ها به اسپاتیفای دسترسی داشته باشند. برای خرید اشتراک اسپاتیفای از سایت میگ میگ و مشاهدۀ دسته بندی سرویس های صوتی کلیک کنید.

تفاوت‌های اکانت رایگان و پرمیوم چیست؟

در اسپاتیفای دو نوع اشتراک رایگان و اشتراک پرمیوم وجود دارد.

اکانت رایگان اسپاتیفای

در نسخۀ رایگان اسپاتیفای اکثر خدمات پایه و اساسی همراه با تبلیغات، رایگان هستند. در این نسخه کاربر می‌تواند فقط شش آهنگ را بر اساس سلیقه خود رد کند. رادیوی اسپاتیفای در دسترس نیست اما کاربر به تمام پلی لیست‌ها دسترسی دارد و همچنین می‌تواند آهنگ‌های انتخابی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. کاربر به نسخۀ رایگان اسپاتیفای در اپ تلفن همراه هوشمند، نرم‌افزار کامپیوتر و لپ‌تاپ یا وب‌سایت می‌تواند دسترسی داشته باشد.

اکانت پرمیوم اسپاتیفای

با خریداری این اشتراک کاربر می‌تواند از تمام امکانات اسپاتیفای، بدون تبلیغات آزار دهنده استفاده بکند. کیفیت آهنگ‌ها در این اشتراک بسیار بهتر از اشتراک رایگان است؛ همچنین در این اشتراک می‌توانید از اپلیکیشن اسپاتیفای تلفن همراه‌تان به عنوان یک کنترل برای کامپیوتر خود استفاده کنید.

پلن‌های مختلف اسپاتیفای

همانطور که قبلا گفتیم کاربران با خرید اشتراک پرمیوم از شر تبلیغات مزاحم راحت می‌شوند ومی‌توانند هم ساعت‌ها موسیقی با کیفیت گوش کنند و هم آهنگ‌ها را دانلود کنند؛ در این صورت هنگام در دسترس نبودن اینترنت، به طور آفلاین به پلی لیست خود دسترسی دارند. نرم افزار اسپاتیفای قابلیت‌های جالب و گوناگونی دارد و دارای پلن‌های متفاوتی است که کاربران با توجه به علاقه و نیاز خود پلن مناسب خودشان را انتخاب می‌کنند. در ادامۀ مقاله انواع پلن‌های اسپاتیفای را معرفی خواهیم کرد و کارایی هر یک را باهم بررسی می‌کنیم تا شما عزیزان هنگام خرید اشتراک پرمیوم با آگاهی کامل، بهترین انتخاب پلن اسپاتیفای را داشته باشید.

انواع پلن اسپاتیفای عبارتند از:

● پلن Individual

● پلن Duo

● پلن Student

● پلن Family

پلن Individual اسپاتیفای

طرح individual همان اکانت فردی پرمیوم است که در این طرح کاربر می‌تواند به همۀ موزیک‌ها دسترسی داشته باشد. پلن individual برای کاربرانی که کل طرح را فقط برای خودشان بدون اشتراک گذاری با دیگران می‌خواهند مناسب است. در این پلن پرداخت اشتراک مستقیم روی اکانت خریدار انجام می‌شود و مالکیت اصلی پلن برای خریدار است.

پلن Duo اسپاتیفای

ظرفیت این پلن 2 نفر است؛ با خرید اشتراک duo این دو نفر (زوج‌ها یا دوستان) می‌توانند اکانت‌های خود را جداگانه پرمیوم کرده و هر کدام به پلی لیست خودش دسترسی داشته باشد. به همین دلیل این پلن نسبت به پلن individual صرفه اقتصادی دارد. برای پرمیوم شدن اکانت‌ها در ابتدا باید یک آدرس وارد کنید و تایید کنید که هر دو در یک محل زندگی می‌کنید؛ اما بعد از پرمیوم شدن و استفاده از اکانت‌ها دیگر نیاز نیست هر دو در همان لوکیشن خاص حضور داشته باشید. در نهایت شما یک duo mix[1] [2] خواهید داشت که بر طبق الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی اسپاتیفای به طور مداوم آپدیت می‌شود و شامل موسیقی‌هایی است که هر دو نفر از آن‌ها لذت می‌برند.

پلن Student اسپاتیفای

برای استفاده از پلن student شما باید دانش آموز یا دانشجو باشید و مدرک تحصیلی یا کارت دانشجویی ارائه دهید. این اکانت با هزینه‌ای بسیار کمتر در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار می‌گیرد؛ که متاسفانه به دلیل نیاز مدرک معتبر برای کشور ایران امکان‌پذیر نیست.

پلن Family اسپاتیفای

با استفاده از اکانت family اسپاتیفای کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مقرون به صرفه و کم 5 نفر از اعضای خانواده خود را به پلن family اضافه کنند به شرط اینکه هر 5 نفر در یک خانه زندگی کنند. برنامه با دسترسی به گوگل مپ مکان شما را ثبت می‌کند و گاهی برای تایید آدرس برای شما ایمیلی می‌فرستد و از شما می‌خواهد آن را با GPS تایید کنید. در این پلن اطلاعات شخصی و پلی لیست هر یک از اعضا کاملا جدا است و به هیچ عنوان با دیگران به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هر عضو دارای اکانت شخصی با رمز عبور و اطلاعات مربوط به خود است؛ تنها پروفایل و نام کاربری است که برای بقیه اعضا قابل رویت است. در نظر داشته باشید که اسپاتیفای قوانینی برای لیمیت اکانت "family" دارد؛ شما فقط دو بار در سال مجاز به تغییر اکانت family خود هستید.

اگر اکانت فمیلی اسپاتیفای شما لیمیت شده باشد نگران نباشید! برای حل این مشکل می‌توانید اکانت جدید بسازید و اطلاعات اکانت قبلی لیمیت شده را به اکانت جدید انتقال دهید.

تفاوت پلن Individual با پلن Family

یکی از سوالات متداول کاربران این است که پلن individual چه فرقی با پلن family دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اشتراک فمیلی همان طرح پرمیوم با هزینۀ کمتر برای یک خانواده است. و اشتراک individual طرح پرمیوم برای یک نفر است. جدول زیر مقایسۀ کلی بین دو پلن را نشان می‌دهد.

مزایای پلن Family اسپاتیفای

در ادامه شما را با مزایای family اسپاتیفای آشنا می‌کنیم.

● دسترسی همۀ اعضا به اشتراک پرمیوم اسپاتیفای

در پلن family اسپاتیفای تمامی 5 نفر که شما انتخاب کرده‌اید به طور کامل از اشتراک پرمیوم استفاده می‌کنند و به میلیون‌ها آهنگ دسترسی دارند.

● کاهش هزینه‌های اشتراک پرمیوم اسپاتیفای

اگر بخواهید برای 5 نفر به طور جداگانه پلن individual اسپاتیفای پرمیوم را خریداری کنید باید هزینه‌ای بسیار بالاتر از هزینه اشتراک پلن family اسپاتیفای پرداخت کنید. با استفاده از پلن family اسپاتیفای تا حدود زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهید کرد.

● ایجاد اکانت‌های جداگانه برای هر یک از اعضای Family اسپاتیفای

یکی از مزایای عالی پلن فمیلی این است که هر یک از اعضای خانواده دارای اکانت جداگانه است. این ویژگی باعث می‌شود که هر یک از اعضای خانواده با اکانت جداگانه به پلی لیست‌های ذخیره شده، موسیقی‌ها و… به‌صورت شخصی دسترسی داشته باشد.

● دسترسی به قسمت Spotify Kids

دیگر مزیت استفاده از family اسپاتیفای پرمیوم دسترسی به اسپاتیفای کیدز است. این بخش مخصوص محتوا‌های ایمن برای کودکان است.

مراحل خرید اکانت Spotify Family از میگ میگ

همان طور که آگاه هستید کشورمان، ایران، جزو کشورهایی است که برای پرداخت‌های بین‌المللی تحریم شده است و نمی‌توان اشتراک‌های پلتفورم‌هایی مانند اسپاتیفای را به طور مستقیم خریداری کرد. اما میگ میگ این کار را در زمان خیلی کم و با قیمت مناسب برای‌تان انجام می‌دهد. برای خرید اشتراک اسپاتیفای پرمیوم فمیلی مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد صفحه اصلی وبسایت میگ میگ شوید.
  2. بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  3. از دسته‌بندی اشتراک‌های موسیقی اسپاتیفای را انتخاب کنید.
  4. اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و پرداخت را انجام دهید.
  5. میگ میگ! اشتراک به سرعت برای‌تان فعال می‌شود.

چگونگی پذیرش دعوتنامه اکانت Spotify Family

هنگام دریافت دعوتنامه لینکی از طرف شخص دعوت کننده یا ایمیلی از spotify به منظور اطلاع شما از دعوت، دریافت می‌کنید. برای شروع ابتدا روی لینک کلیک کنید؛ یا اگر از طریق ایمیل دعوت شده‌اید روی دکمۀ پذیرش کلیک کنید. در این مرحله وارد حساب کاربری خود شوید؛ یا اگر حساب کاربری ندارید یک حساب برای خودتان ایجاد کنید و روی Redeem کلیک کنید و تمام! حالا شما به دنیای اسپاتیفای پرمیوم دسترسی کامل دارید و می‌توانید بهترین آهنگ‌ها را با بالا‌ترین کیفیت گوش کنید.

چگونه ردیم کد اسپاتیفای پرمیوم فمیلی را فعال کنیم؟

برای فعال سازی ردیم کد‌های فمیلی اسپاتیفای باید دو مورد را در نظر داشته باشید:

  1. اکانت شما لیمیت نشده باشد. (قانون محدودیت فعال سازی اکانت فمیلی برای حداکثر دو بار در سال)
  2. کشور اکانت شما با کشور ردیم کد یکی باشد. (برای تغییر کشور باید با وی پی ان همان کشور وارد سایت Spotify شده و کشور را در قسمت profile account تغییر بدهید)

خلاصه‌ی مطلب

هم‌اکنون اسپاتیفای میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد که این خود نشانگر عالی بودن این پلتفرم است. با وجود محدودیت‌های موجود در کشورمان اما خبر خوب این است که در ایران هم کاربران می‌توانند به طور قانونی و ارزان آن را از سایت‌هایی مانند میگ میگ خریداری کرده و از تمامی امکانات اسپاتیفای پرمیوم استفاده کنند. پس اگر عاشق موسیقی هستید همین حالا برای تهیۀ اشتراک اسپاتیفای پرمیوم از وبسایت میگ میگ دست به کار شوید تا همگام با دنیا از بهترین موزیک‌ها و پادکست‌ها با بالاترین کیفیت بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار درباره اسپاتیفای فمیلی

آیا اکانت اسپاتیفای پرمیوم نامحدود وجود دارد؟

خیر، اسپاتیفای پلنی به نام نامحدود ندارد. اگر کسی به شما نوید اسپاتیفای پرمیوم نامحدود داد باید بدانید که چنین پلنی وجود ندارد و این فقط یک فریب بزرگ است.

آیا پلی لیست‌های اسپاتیفای را می‌توانیم به اکانت جدید منتقل کنیم؟

بله، پلی لیست‌های اسپاتیفای قابل انتقال به اکانت جدید هستند. بعد از ورود به سایت از قسمت بالای سمت چپ به اکانت قدیمی خود لاگین شوید، سپس از قسمت بالای سمت راست به اکانت جدید خود متصل شوید و روی transfer all کلیک کنید تا همۀ اطلاعات به اکانت جدید منتقل شوند.

آیا ممکن است در طول دوره اشتراک پریمیوم از اسپاتیفای خارج شویم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر از اکانت اسپاتیفای هک شده و کرک شده استفاده کنید به احتمال خیلی زیاد چندین بار تا پایان اشتراک این اتفاق برایتان رخ خواهد داد؛ اما اگر از اکانت اسپاتیفای قانونی که از سایت‌های معتبر مثل میگ میگ تهیه شده باشد استفاده کنید، این اتفاق نمی‌افتد.

تفاوت اسپاتیفای ریجن آمریکا، ترکیه و دیگر کشور‌ها چیست؟

مهمترین تفاوت بین اسپاتیفای آمریکا و کشور‌های دیگر مثل ترکیه در قیمت آن است. مثلا قیمت اکانت فمیلی قانونی در کشور ترکیه یک چهارم قیمت اکانت فمیلی قانونی در آمریکا است، با اینکه تقریبا همۀ امکانات هر دو ریجن یکی است!

می‌توانیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم هک شده و کرک شده استفاده کنیم؟

استفاده از اکانت‌های کرک شدۀ ارزان قیمت را اصلا توصیه نمی‌کنیم. با توجه به امنیت بالای اسپاتیفای در بیشتر موارد صاحب اکانت متوجه این موضوع می‌شود و شما از فمیلی حذف می‌شوید؛ و با توجه به محدود بودن تعداد دفعات عضویت در فمیلی اکانت شما لیمیت میشود.