اسپاتیفای چیست و چقدر اینترنت مصرف می‌ کند؟

Sunday، ۲۲ Amordaad ۱۴۰۲

اگر در طول شبانه‌روز بخشی از زمان خود را صرف گوش‌دادن به موزیک، پادکست و ویدئو می‌کنید، احتمالا تابه‌حال با نام یا کاربرد اسپاتیفای آشنا شدید. اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی است که در دو نسخه‌ی رایگان و پرمیوم ارائه می‌شود. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس محبوب و این که اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می‌ کند، شما را به خواندن ادامه‌ی مطلب دعوت می‌کنیم. راستی اگر قصد استفاده از نسخه پریمیوم اسپاتیفای را دارید، توصیه می‌کنیم به صفحه خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای میگ میگ سر بزنید.

اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای (Spotify) یکی از ابزارهای کاربردی و مفید در حوزه‌ی آهنگ است که اولین بار به‌وسیله‌ی یک شرکت سوئدی راه‌اندازی شد. این پلتفرم امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را به طور مختصر بیان می‌کنیم:

● دسترسی به میلیون‌ها آهنگ، پادکست و ویدئو

● جستجوی موسیقی دلخواه خود با استفاده از المان‌هایی مانند نام هنرمندان، سبک موسیقی، نام آلبوم و...

● امکان استفاده از اسپاتیفای در موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و...

● به اشتراک‌گذاری موسیقی موردعلاقه با دوستان

● قابلیت دسترسی و گوش‌دادن به آهنگ‌های برداشت‌شده توسط رادیو Spotify

● امکان رد کردن ۶ آهنگ در هر ساعت

● برخورداری از پخش مناسب و استاندارد صدا با کیفیت ۱۲۸ کیلوبایت بر ثانیه

اما سایر قابلیت‌ها و امکانات Spotify که فقط دراختیار کاربران ویژه و دارای نسخه‌ی پرمیوم (پولی) قرار می‌گیرد به شرح زیر است:

● عدم نمایش تبلیغات صوتی و بنری آزاردهنده

● امکان ساخت و ویرایش لیست‌های پخش دلخواه

● عدم محدودیت رد کردن آهنگ در هر ساعت

● قابلیت دانلود موسیقی و سپس پخش آن در حالت آفلاین

● امکان اتصال اسپاتیفای به دستگاه‌های مختلف از جمله بلندگوهای تلویزیون، لپ‌تاپ، گوگل هوم (Google Home) و سایر دستگاه‌های بی‌سیم متصل دارای وای‌فای و کنترل آن‌ها از راه دور به وسیله تلفن همراه

● دارای ویژگی Collaborate (مدیریت مشترک پلی‌لیست‌ها به‌وسیله‌ی چندین کاربر)

● بهبود کیفیت صدا از ۱۶۰ کیلوبایت بر ثانیه به ۳۲۰ کیلوبایت بر ثانیه

● امکان پخش موسیقی در پلتفرم‌های مختلف نظیر اندروید، IOS، وب و ویندوز

● ارائه پیشنهاد آهنگ‌های گوناگون متناسب با سلیقه‌‌ی شما توسط برنامه‌ی اسپاتیفای

اگر با خواندن امکانات بالا شما هم تصمیم به خرید اکانت پرمیوم گرفتید، بهتر است از منوی سرویس‌های صوتی سایت میگ میگ گزینه Spotify را انتخاب کنید و به صورت فوری اکانت‌تان را دریافت کنید.

چگونه در اسپاتیفای ثبت نام و از آن استفاده کنیم؟

برای این کار ابتدا باید وارد سایت /https://www.spotify.com شوید و سپس روی گزینه‌ی Sign Up کلیک کرده و ایمیل، رمز عبور دلخواه و سایر مشخصات خود را وارد کنید. درنهایت هم با دانلود و نصب اپلیکیشن Spotify روی گوشی، لپ‌تاپ و... یا از طریق وبسایت، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کرده و به حساب کاربری خود بروید و از امکانات این برنامه‌ی جذاب لذت ببرید.

چگونه اکانت پرمیوم خریداری کنیم؟

از آن‌جایی که اقدامات لازم جهت خرید اشتراک ویژه Spotify کمی مشکل و زمان‌بر است، استفاده از سایت‌هایی معتبر همچون میگ‌میگ پیشنهاد می‌شود. میگ‌میگ یک وبسایت در حوزه‌ی فروش اشتراک پریمیوم است که نام آن برگرفته از شخصیت کارتونی میگ‌میگ است. سرعت بالای تحویل اکانت، مسئولیت‌پذیربودن و قابل اعتمادبودن از ویژگی‌های بارز این برند است. برای خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای از منوی سرویس های صوتی سایت میگ میگ وارد بخش Spotify شوید.

همینطور شما می‌توانید با تهیه گیفت کارت از وبسایت‌های معتبر و پرداخت ماهیانه ۹/۹۹ دلار از قابلیت‌های مخصوص این سرویس محبوب استفاده کنید. اسپاتیفای طرح‌های ماهانه و متنوع دیگری هم برای کاربران خود ارائه کرده‌ که شامل موارد زیر است:

● Spotify Premium Student مخصوص دانشجویان با ایمیل معتبر @edu و ۵۰ درصد تخفیف به قیمت ۴/۹۹ دلار

● Spotify Premium Due برای گوش‌دادن موزیک در کنار یک همراه (۲ کاربره) به قیمت ۱۲/۹۹ دلار

● Spotify Premium Family مخصوص خانواده یا جمع‌های دوستانه (۶ کاربره) به قیمت ۱۴/۹۹ دلار

اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می ‌کند؟

یکی از سوالات متداول و مهم بعد از معرفی و آشنایی با قابلیت‌های این سرویس کاربردی این است که اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می کند و حجم مصرفی دیتا در آن چه مقدار است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مقدار حجم مصرفی در وهله‌ی اول به کیفیت آهنگ موردنظر بستگی دارد.

به‌طور کلی می‎توان گفت که برای پخش یک موزیک ۳ دقیقه‌ای با کیفیت معمولی نیاز به ۲ مگابایت دیتا دارید. برای گوش‌دادن به موسیقی با کیفیت عادی و تایم ۱ ساعت، ۴۰ مگابایت دیتا مصرف می‌شود. اما اگر موزیک، ویدئو و پادکست موردعلاقه خود را با کیفیت ۳۲۰ کیلوبایت بر ثانیه گوش می‌دهید، قطعا اینترنت بسیار بیشتری استفاده می‌شود.

همچنین خوب است بدانید که می‌توان با تنظیم کیفیت محتوا در حالت Automatic و یا روشن‌کردن قابلیت Data Saver، مصرف اینترنت خود را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید.

بنابراین این که اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می‌ کند به فاکتورهای زیادی از جمله کیفیت محتوا، نوع محتوا، دفعات پخش‌شده موسیقی (پخش موسیقی برای اولین بار دیتای بیشتری مصرف می‌کند) و تنظیمات انتخابی برنامه بستگی دارد.

جمع بندی؛ میزان مصرف اینترنت در نسخه‌ی رایگان با نسخه‌ی پریمیوم چه تفاوتی دارد؟

در بخش قبلی گفتیم که اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می کند اما آیا تفاوتی بین دیتای مصرفی در نسخه‌ی رایگان و پرمیوم آن وجود دارد؟ اگر از کیفیت صدا در دو نوع اشتراک رایگان و ویژه فاکتور بگیریم، دیتای مصرفی در پریمیوم کمتر است. چون افرادی که از این نسخه استفاده می‌کنند مجبور به تماشای تبلیغات آزاردهنده نیستند. همچنین امکان پخش آهنگ‌های موردعلاقه و رد کردن موزیک‌های غیردلخواه در نسخه‌ی رایگان دارای محدودیت‌هایی است و از این لحاظ باعث مصرف بیشتر اینترنت برای گوش‌دادن به محتوای موردپسند می‌شود. خوشحالیم که توانستیم در این مقاله به یکی از سوالات مهم شما عزیزان پاسخ بدهیم.